Ganjaran Pahala Ramadhan Ke Dua Puluh Enam


Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Sempena menyambut hari Ramadhan yang dua puluh Enam ini, saya ingin berkongsi sedikit sebanyak mengenai ganjaran di bawah sekiranya kita berjaya menunaikan ibadah bagi Ramadhan kali ini.Mungkin ramai yang tidak tahu akan betapa besarnya ganjaran yang Allah S.W.T telah janjikan kepada kita sekira ikhlas menunaikannya. 

Bagi sesiapa yang tahu berpuasa dan bertarawih sahaja tapi tidak tahu ganjarannya ! jadi mari saya kongsi bersama.

HARI KE DUA PULUH ENAM :

"Pahalanya diangkat selama empat puluh tahun."


1. Pada malam ke dua puluh enam, Allah Taa'la akan mengangkat pahala kita selama empat puluh tahun.

2.  Empat puluh tahun bukan sedikit tuan-tuan hampir separuh abad.Saya pun kurang pasti sama ada di angkat itu seperti berlipat kali ganda atau sebagainya.Untuk ganjaran yang ini anda perlu tanya ustaz maksud pahala diangkat itu bagaimana.Tapi yang penting Allah swt memang sangat pemurah dan pengasih terhadap hambanya.

3. Oleh yang demikian marikanlah kita bersama-sama mengerjakan ibadah Ramadhan pada hari ini.Semoga ibadah puasa dan sebagainya kita lakukan akan diberkati Allah S.W.T InsyaAllah.

CI : Semoga penulisan diatas dapat dikongsi bersama.Hanya satu perkongsian dari saya pada bulan Ramadhan Al ~ Mubarak ini.InsyaAllah
Ganjaran Pahala Ramadhan Ke Dua Puluh Enam Ganjaran Pahala Ramadhan Ke Dua Puluh Enam Reviewed by C.I on May 19, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.