Resipi Biskut Makmur Susu Tanpa Bakar



Resipi Biskut Makmur Susu Tanpa Bakar


Biskut Makmur memang tidak asing lagi untuk dijadikan menu kuih di pagi lembaran Aidilfitri.Kuih ini juga memang banyak dijual apabila menjelang musim raya.Rasa yang sedap dan lemak susu yang akan cair didalam mulut anda memang satu kepuasan yang tidak terhingga.Biskut Makmur juga telah digubah dengan pelbagai cara mengikut negeri dan diolah sendiri oleh pembuat kuih tersebut seperti biskut Makmur Originalbiskut Makmur Sabah dan banyak lagi.


Bahan-bahan :



1) Tepung gandum 3 cawan
2) Gula castor setengah cawan
3) Planta setengah cawan
4) Minyak sapi setengah cawan boleh juga guna butter
5) Susu 1 cawan

Cara-cara penyediaan :

1. Mula-mula goreng tepung tanpa minyak, kacau sampai kekuningan.Jangan sampai hangit. Apabila kuning angkat letak dalam bekas atau besen.
2. Cairkan planta dan minyak sapi, apabila sudah cair biarkan sejuk dulu.
3. Bila sudah siap goreng tepung, planta atau minyak sapi sehingga cair, boleh masukkan gula castor dan gaul hingga sebati rasa dahulu kalau tidak manis boleh tambah gula.Bila sudah sebati boleh masukkan planta dan minyak sapi yang telah di cairkan tadi.. Gaul rata sampai adunan boleh di kepal buat bulat-bulat.
4. Selepas selesai kepal adunan berbentuk bulat-bulat, boleh lah di salut dengan susu.
5. Done.Siap biskut makmur susu cair di mulut tanpa bakar..

# Sekiranya anda ingin mencari resipi lain sila ke ruangan ( Cari@Search) di bahagian atas laman sesawang ini.Sekiranya anda mempunyai pengalaman dan pendapat mengenai resipi ini sila kongsikan di ruang komen dibawah agar ia dapat memberi manfaat kepada pembaca yang lain.

Anda juga boleh mencuba resipi 
biskut Makmur Original, Resipi biskut Makmur Sabah. Mohon Share sahabat semua.

CI : Di harap 
Resipi Biskut Makmur Susu Tanpa Bakar yang saya tulis di atas dapat memeriahkan lagi meja tamu dan dapur anda.Segala penulisan oleh saya di atas adalah dari pengalaman, hasil pencarian serta bacaan dari majalah, blog, laman website yang berkaitan dan sebagainya.Sekian Terima Kasih
Resipi Biskut Makmur Susu Tanpa Bakar Resipi Biskut Makmur Susu Tanpa Bakar Reviewed by C.I on May 19, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.