Ganjaran Ramadhan Ke ~ Lapan

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Sempena menyambut hari Ramadhan yang Lapan ini, saya ingin berkongsi sedikit mengenai ganjaran di bawah sekiranya kita berjaya menunaikan ibadah bagi Ramadhan kali ini.Mungkin ramai yang tidak tahu akan betapa besarnya ganjaran yang Allah S.W.T telah janjikan kepada kita sekira ikhlas menunaikannya.
 


Bagi sesiapa yang tahu berpuasa dan bertarawih sahaja tapi tidak tahu ganjarannya, jadi mari kita kongsi bersama.


HARI KE ~ LAPAN RAMADHAN :

"Allah Ta’ala memberinya apa yang pernah Dia berikan kepada Nabi Ibrahim a.s.."


1.Tengoklah betapa besarnya ganjaran kita untuk Ramadhan yang kelapan.Ganjaran yang kita dapat adalah seperti mana yang Nabi Ibrahim a.s dapat dari Allah Taa`la.InsyaAllah.


2.Tapi jangan pula kita berpuasa semata-mata mengejar pahala kerana dalam menunaikan ibadah ramadhan ini sebenarnya banyak lagi manfaat lain kita akan perolehi bukan dari sudut agama sahaja malah dari sudut kesihatan sains. 


3.Oleh yang demikian marikanlah kita bersama-sama mengerjakan ibadah Ramadhan pada hari lapan ini.Semoga ibadah puasa dan sebagainya kita lakukan akan diberkati Allah S.W.T InsyaAllah.

Pecah Kaca,
Tolong LIKE,
Pecah Gelas,
Harap SHARE.

CI : Semoga penulisan diatas dapat dikongsi bersama.Hanya satu perkongsian dari saya pada bulan Ramadhan Al ~ Mubarak ini.InsyaAllah
Ganjaran Ramadhan Ke ~ Lapan Ganjaran Ramadhan Ke ~ Lapan Reviewed by C.I on May 01, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.