Ganjaran Pahala Ramadhan Ke Dua Puluh Lapan


Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Sempena menyambut hari Ramadhan yang dua puluh Lapan ini, saya ingin berkongsi sedikit sebanyak mengenai ganjaran di bawah sekiranya kita berjaya menunaikan ibadah bagi Ramadhan kali ini.Mungkin ramai yang tidak tahu akan betapa besarnya ganjaran yang Allah S.W.T telah janjikan kepada kita sekira ikhlas menunaikannya. 

Bagi sesiapa yang tahu berpuasa dan bertarawih sahaja tapi tidak tahu ganjarannya ! jadi mari saya kongsi bersama.

HARI KE DUA PULUH LAPAN :

"Allah mengangkat dengan seribu darjat di Syurga."

1. Pada malam ke dua puluh Lapan, Allah Taa'la akan mengangkat dengan 1000 darjat di syurga

2.  Apa yang boleh kita fahamkan adalah Allah akan menaikkan 1000 kali ganda darjat kita apabila berada disyurga kelak.Jadi maknanya disini setiap orang mempunyai darjat tersendiri apabila di syurga.Betul seperti apa yang selalu diberitahu ustaz syurga mempunya banyak lapisan, setiap lapisan mengikut amal-amaln masing-masing.

3. Oleh yang demikian marikanlah kita bersama-sama mengerjakan ibadah Ramadhan pada hari ini.Semoga ibadah puasa dan sebagainya kita lakukan akan diberkati Allah S.W.T InsyaAllah.

CI : Semoga penulisan diatas dapat dikongsi bersama.Hanya satu perkongsian dari saya pada bulan Ramadhan Al ~ Mubarak ini.InsyaAllah
Ganjaran Pahala Ramadhan Ke Dua Puluh Lapan Ganjaran Pahala Ramadhan Ke Dua Puluh Lapan Reviewed by C.I on May 22, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.