Ganjaran Ramadhan Ke ~ Enam

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 


Sempena menyambut hari Ramadhan yang Enam ini, saya ingin berkongsi sedikit mengenai ganjaran di bawah sekiranya kita berjaya menunaikan ibadah puasa bagi Ramadhan kali ini.Mungkin ramai yang tidak tahu akan betapa besarnya ganjaran yang Allah S.W.T telah janjikan kepada kita sekira ikhlas menunaikannya.
 


Bagi sesiapa yang tahu berpuasa dan bertarawih sahaja tapi tidak tahu ganjarannya, jadi mari kita kongsi bersama.


HARI KE ~ ENAM RAMADHAN :

"Allah Ta’ala memberikan pahala orang yang berthawaf di Baitul Makmur dan dimohonkan ampun oleh setiap batu dan cadas(lapisan tanah yang keras.."


1.Rasanya tidak payah lah susah hendak pergi bertawaf di Baitul Makmur.Kalau nak pergi pun kebanyakkannya mesti bila usia dah agak meningkat baru hendak mengerjakan umrah atau haji.


2.Banyak pahala yang kita dapat semasa bulan Ramdhan Al~Mubarak ini sama dengan kita mengerjakan Umrah atau Haji tapi ramai yang tidak tahu secara jelasnya kenapa kita mengejakan ibadah pada bulan Ramadhan.


3.Oleh yang demikian marikanlah kita bersama-sama mengerjakan ibadah puasa pada hari keenam Ramadhan ini.Semoga ibadah puasa kita akan diberkati Allah S.W.T InsyaAllah.

Pecah Kaca,
Tolong LIKE,
Pecah Gelas,
Harap SHARE.

CI : Semoga penulisan diatas dapat dikongsi bersama.Hanya satu perkongsian dari saya pada bulan Ramadhan Al ~ Mubarak ini.InsyaAllah
Ganjaran Ramadhan Ke ~ Enam Ganjaran Ramadhan Ke ~ Enam Reviewed by C.I on April 30, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.