Ganjaran Pahala Ramadhan Ke Dua Puluh Tiga


Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Sempena menyambut hari Ramadhan yang dua puluh tiga ini, saya ingin berkongsi sedikit sebanyak mengenai ganjaran di bawah sekiranya kita berjaya menunaikan ibadah bagi Ramadhan kali ini.Mungkin ramai yang tidak tahu akan betapa besarnya ganjaran yang Allah S.W.T telah janjikan kepada kita sekira ikhlas menunaikannya. 

Bagi sesiapa yang tahu berpuasa dan bertarawih sahaja tapi tidak tahu ganjarannya ! jadi mari saya kongsi bersama.

HARI KE DUA PULUH TIGA :

" Di bangunkan sebuah kota untuknya di syurga."


1. Pada malam ke dua puluh tiga, Allah Taa'la akan menyediakan sebuah kota untuk kita menetap.

2.  Saya rasa semua manusia ingin hidup kekal di syurga dengan aman dan selesa,Syurga yang manakah kita akan menetap kelak adalah daripada apa yang kita amalkan semasa hidup didunia sekarang.Sebenarnya tua-tuan syurga mempunyai banyak lapisan.Tapi lapisan manakah tempat kita Allahhualam.Bersama-sama lah kita meningkatkan amal amalan kita semasa masih hidup didunia ini.

3. Oleh yang demikian marikanlah kita bersama-sama mengerjakan ibadah Ramadhan pada hari ini.Semoga ibadah puasa dan sebagainya kita lakukan akan diberkati Allah S.W.T InsyaAllah.


CI : Semoga penulisan diatas dapat dikongsi bersama.Hanya satu perkongsian dari saya pada bulan Ramadhan Al ~ Mubarak ini.InsyaAllah
Ganjaran Pahala Ramadhan Ke Dua Puluh Tiga Ganjaran Pahala Ramadhan Ke Dua Puluh Tiga Reviewed by C.I on May 16, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.