Ganjaran Ramadhan Ke ~ Tujuh Belas

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Sempena menyambut hari Ramadhan yang ketujuh belas ini, saya ingin berkongsi sedikit sebanyak mengenai ganjaran di bawah sekiranya kita berjaya menunaikan ibadah bagi Ramadhan kali ini.Mungkin ramai yang tidak tahu akan betapa besarnya ganjaran yang Allah S.W.T telah janjikan kepada kita sekira ikhlas menunaikannya. 

Bagi sesiapa yang tahu berpuasa dan bertarawih sahaja tapi tidak tahu ganjarannya ! jadi mari kita kongsi bersama.

HARI KE ~ TUJUH BELAS :

"Pada malam ketujuh belas, ia diberi pahala seperti pahala para nabi.." 


1.P ada malam ketujuh belas, Allah Taa'la akan memberi kita pahala seperti pahala Nabi.InsyaAllah

2. Dengar macam senang sahaja puasa dan tarawikh mesti akan dapat pahala sedemikian..Tapi sebenarnya kita sebagai umat Islam mesti kena betul-betul ikhlas dan benar-benar paham akan pengertian Ramadhan.InsyaAllah pasti ada barokahnya.

3. Seperti pahala Nabi.Besar tu nampak gayanya pahala kali ini.Tapi apa pahalanyanya saya pun tidak tahu.Rasanya Tidak perlu kita tahu yang penting kita ikhlas menunaikannya.


4. Oleh yang demikian marikanlah kita bersama-sama mengerjakan ibadah Ramadhan pada hari ini.Semoga ibadah puasa dan sebagainya kita lakukan akan diberkati Allah S.W.T InsyaAllah.

Pecah Kaca,
Tolong LIKE,
Pecah Gelas,
Harap SHARE.

CI : Semoga penulisan diatas dapat dikongsi bersama.Hanya satu perkongsian dari saya pada bulan Ramadhan Al ~ Mubarak ini.InsyaAllah
Ganjaran Ramadhan Ke ~ Tujuh Belas Ganjaran Ramadhan Ke ~ Tujuh Belas Reviewed by C.I on May 10, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.