Tip-Tip Memikat Hati Wanita



JINAK-JINAK MERPATI BEGITU anggapan yang sering ditujukan lelaki kepada rakan yang lain.Kadang-kadang gampang, kadang kala memang susah mendekati wanita- apalagi hendak memikat hatinya.Belum ada teori yang pasti jika dipraktikkan dalam soal memikat hati perempuan ini. Yang ada dan boleh dicuba cuma mengulang pengalaman beberapa jejaka yang kebetulan berhasil memikat wanita idamannya.Tentu saja, keberhasilan jejaka A dengan caranya memikat seorang wanita belum tentu boleh ditiru jejaka B. Bahkan, jejaka A tersebut bisa gagal dengan cara yang sama memikat wanita lain.Begitu penuh misteri hati kaum Hawa ini, hingga kadang-kadang sangat sulit untuk meneka hati mereka. Berikut ini beberapa tip yang boleh Anda cuba.


PANDANGAN PERTAMA PENUH KELEMBUTAN
Jika suatu waktu Anda bertemu seorang wanita yang menarik hati, jangan lewatkan kesempatan untuk terus memandang dan memperhatikannya. Lakukan itu sampai ia merasakan sedang diperhatikan.Saat pandangan bertemu, berikan sedikit senyum atau anggukan sopan sebagai sapaan awal perkenalan. Kesan yang tumbuh dari pandangan pertama ini sangat besar ertinya dalam melanjutkan sesuatu perhubungan.Jika sudah sampai ketahap itu Anda hanya perlu melanjutkan perkenalan sahaja. Banyak yang menjalin hunbungan cinta dari pandangan pertama seperti itu. Itu sebabnya ada istilah "cinta pada pandangan pertama."


MENARIK PERHATIAN
Ada banyak cara untuk menarik perhatian wanita. Salah satunya adalah memanfaatkan keahlian seni. Main musik, misalnya. Tentu saja cara ini cuma boleh dilakukan oleh jejaka yang kebetulan pandai memainkan salah satu alat musik.Mainkanlah - dengan piano atau gitar - lagu kesukaan wanita yang sedang menjadi "idaman" itu.Biasanya cara ini cukup berkesan untuk membuat hati gadis pujaan berbunga-bunga. Sebab, muzik adalah bahasa paling universal bagi setiap manusia - tak membezakan bangsa atau negara.Dengan lagu yang romantis nada dan maknanya, sangat mudah bagi wanita yang lembut untuk terpikat. Apalagi bila lagu atau muzik tersebut membangkitkan kembali suatu kenangan romantis yang pernah ia alami. Kontek batin pun akan terjalin mulus.Keahlian seni lain pernah juga berguna untuk "menundukkan" sang pujaan. Misalnya memberikan hadiah ulang tahun berupa lukisan atau gambar dirinya. Hadiah semacam ini biasanya paling berkesan dibandingkan dengan hadiah lain yang di terima pada hari bahagianya itu.


BERIKAN PERHATIAN
Setelah pintu pertama - menarik perhatian, langkah berikutnya perlu dilakukan secara cermat. Pendekatan merupakan tahap kedua dalam urusan memikat hati gadis idaman. Jika salah langkah, kesan pertama yang begitu memikat dan telah memberikan harapan tadi boleh menjadi sia-sia sahaja.Pada umumnya wanita memang suka diperhatikan. Namun, perhatian berlebihan boleh membuatnya rimas.Namun, ada wanita juga yang tak suka diperlakukan seperti itu, kerana menganggapnya sebagai wujud sikap konkongan.Ada pula wanita yang lebih suka menyalakan rokok atau mengambil minumannya sendiri. Dengan begitu, ia ingin menunjukkan sikap berdikarinya.Di kota-kota besar, serta di era yang semakin modern ini, makin banyak wanita yang cenderung bersikap berdikari. Anda harus tahu perangai wanita yang bagaimana yang sedang Anda hadapi.




Cinta : Hanya sedikit perkongsian dari saya.ramai Lelaki yang tidak tahu apa yang sebenarnya yang perempuan mahu.Segala penulisan oleh saya di atas adalah dari hasil pencarian serta bacaan dari majalah, blog, laman website yang berkaitan dan sebagainya.Sekian Terima Kasih.
Tip-Tip Memikat Hati Wanita Tip-Tip Memikat Hati Wanita Reviewed by C.I on April 09, 2015 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.